Daugumai studentų ir moksleivių matematikos paskaitos ir pamokos yra vienos nuobodžiausių ir nemėgstamiausių. Negana to, matematika nėra tas mokslas kur galima nesiruošus atsiskaitymui gauti teigiamą balą. Kyla paprastas klausimas, kaip reikia sugebėti įsisavinti ir išmokti pateiktą informaciją to dalyko, kuris yra nuobodus ir nemėgstamas. Natūralus klausimas: kaip susikoncentruoti ir išmokti matematikos?
Kodėl taip sunku išmokti matematikos?
Ar mums reikės visų matematikos formulių kai baigsime mokslus? Ar mums reikės apsipirkinėjant prie prekybos centro kasos taikyti matematikos formules norint sumokėti už pirkinių krepšelį? Ar mes turėsime taikyti matematines formules prieš skolindamiesi pinigų ir banko? Tai tik maža dalis klausimų, kuriuos užduoda moksleiviai ir studentai, kurie neseniai parašę matematikos atsiskaitymą ir gavo blogą įvertinimą. Tikrai ne, jums tikrai nereikės taikyti matematikos formulių kasdieniniame gyvenime, nebent nuspręsite, kad jūs pašaukimas yra atrasti kažką ypatingo ir unikalaus šioje planetoje.
Matematika skiriasi nuo kitų likusių mokslų, kad tai yra žmonijos proto sukurtas kūrinys. Šis mokslas nėra sausa informacija, paremta faktais ir mitais, kurie įvyko anksčiau. Matematika neaprašo jokių įvykių, šio mokslo esmė, išsiaiškinti kur sustojo žymiausi praeities matematikai ir tęsti jų pradėtą darbą.
Mokykloje ir universitete matematikos mokslas yra skirtas suaktyvinti moksleivių ir studentų protinę veiklą. Matematika skatinta žmones mąstyti ir priimti sprendimus skirtinguose situacijose, kurie pabaigoje gali privesti prie skirtingų atsakymų, beveik kaip ir gyvenime.
Šis mokslas nėra toks baisus ir sunkus kaip visi jį įsivaizduoja. Tokią iliuziją sukuria mokytojai jau pradinėse mokyklose. Pats neefektyviausias būdas išmokti matematikos, tai „iškalti“ formules mintinai ir tada bandyti jas pritaikyti atsiskaitymo metu. Mokytojai turėtų pakeisti savo dėstymo logiką ir tikslus. Kiekvienos atskiros temos, kiekviena formulė turėtų būti išnagrinėjama kaip įmanoma aiškiau, įtraukiant uždavinių pavyzdžius su visais galimais sprendimų variantais, o atsiskaitymo metu visos formulės turėtų būti užrašytos ant lentos arba ant egzamino lapo. Įsivaizduokite, kad net lego žaidimai moko vaikus skaičiuoti.
Beveik ¾ paskaitos ar pamokos laiko turėtų būti skirta matematikos uždavinių sprendimui kartu su grupe kartu padedant ir aiškinant dėstytojui. Likusi paskaitos dalis turėtų būti skiriama moksleivių savarankiškam darbui. Sprendžiant įvairių variantų matematines užduotis ir pritaikant išskirtas formules, jūs net nepajusite, kad šių minėtų matematinių formulių nereikės mokytis mintiniai ar nusirašinėti nuo formulių lapo, kadangi žmogaus smegenis veikia taip, kad pasikartojantys ir užrašomi dalykai, tekstai įsimena itin greitai.
Matematikos praktinė nauda visuomenei?
Matematikos mokslas pats iš savęs turi nemažai sąsajų su kitomis mokslo formomis. Dauguma technologijos mokslo atšakų yra sudarytos iš matematikos stuburo. Dauguma technikos laimėjimų, išradimų yra bent šiek tiek paremti matematikos mokslo. Informatika, biotechnologijos, chemija ar fizika yra matematikos mokslo dalis taip pat. Kompiuterinė lingvistika, grafika yra taip pat paremta matematikos.
Jeigu ne garsūs pasaulio matematikai vargu ar mes dabar galėtume naudotis tokiomis greitomis internetinio ryšio priemonėmis, itin sparčiai augančia technikos pramone, automobiliais, lėktuvais ar net kosminiais erdvėlaiviais.
Matematikos mokslas augina žmogaus analitinį mąstymą, kuris praverčia žaidžiant įvarius žaidimus, kurie gali tapti ir jūsų pajamų šaltiniu, puikus pavyzdys: pokerio turnyrai, kurie vis dažniau tampa žmonių pragyvenimo šaltiniu, šachmatai ar kiti panašaus stiliaus žaidimai.
Na, o jeigu galvojate, kad matematika nėra tas mokslas, kuris jums bus itin naudingas ateityje ir taps jūsų pragyvenimo šaltiniu – tai normali praktika. Matematika gali tapti pajamų šaltiniu tik tada, kai žmonės paskiria savo gyvenimą šiam mokslui, o skaudžiausia tai, kad pajamos ir nėra itin didelės, nebent tapsite atradėju.
Daugumai mūsų užtenka tik išmokti esminių matematikos formulių ir teigiamai išlaikyti privalomus atsiskaitymus ir egzaminus. Kad tai taptų realybę, pirmiausia reikia pradėti keisti matematikos dėstymo esmę nuo pagrindų.